Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

петак, 6. мај 2011.

Pravimo... kozji sir


Ako volite da jedete sir ali vam ne odgovara visoki sadržaj masnoće i kalorija, onda ćete biti sretni kad otkrijete kozji sir, koji to sadrži ali u mnogo manjoj meri.Ja sam tehniku naucila od prijatelja koji imaju farmu koza gde i sami proizvode razne vrste sira i jogurt. Holandska porodica gde je baka glavni majstor, a Mišel njena unuka koju poznajem još iz osnovne skole.Ova farma ima oko 50 koza i baka Betty zna svaku imenom.Inaće ovde, samo da dodam da ja pripadam u malo osoba koje su uspele da udju u kuhinju bake Betty (posle mnogo molbi) i od nje sam naučila neke predivne recepte , kao što je npr riblji kari, ali ponajviše o azijskim začinama, jer je ona dugo živela u Indoneziji, koja je nekad bila holandska kolonija.Ali da se bacimo na pravljenje sira.U svakom slučaju ako imate mogućnosti da nabavite kozje mleko pokušajte.Ovde je kozji sir dosta skup u radnji(za mene) pa sam tim više sretna da imam Belku(moju kozu)..A moja klinka moze d apojede jogurta vise od mene.Sastojci:
1/4 solje iscedjenog limuna
1/2 češnjaka iseckanog belog luka Malo soliMožete dodati po želji Ruzmarin, celer,mirodjiju.. Napuni činiju srednje veličine sa kozjim mlekom.Zagrevaj postepeno dok ne dostigne temperaturu od 82 Celzija..Budite prisu

    Kad dostigne do ove magicne temperature skini sa vatre i sipaj sok od limuna.Ostavi da stoji dok mleko ne počne da se zgrušava.Ne očekujte velike grudve(vidi sliku)Ovo samo kazem da ne pocnete da sipate još vise tni.Ovo bi trebalo da traje oko 15 minuta
    Obložite cediljku sa tankom krpom (pamucna gaza) ili jos bolje vise njih.Stavite na sud da sakupite surutku.
    Kutlačom sipajte mleko u cediljku.Skupite sada krpu i obesite na recimo varjaču. Ostavite da se cedi sve dok ne dobije izgled sličan rikoti .Ovo trahje 1 ' 1i po sat. 
       Npr ovako:
      Ili
      ILi
      Ili
      ILi
      ILi
Izručite u činiju i dodajte so i ako zelite začine.Može se nekoliko dana sačuvati u dobro zatvorenoj posudi u frižideru(mada kod mene nikad ne traje toliko dugo).Najukusniji je na hlebu, sa saaltom cak i sa vocem(npr sveze grilovane smokve) ili suve kajsije orasi ili ga mozete koristiti za kuvanje kao u mom receptu za Terinu od povrća.

Samo još da napomenem da surutku ne bacam, pravim npr rikotu(ri-cotta prevedeno znači ,ponovo kuvano), dodajem testu kad pečem hleb(bolje naraste), ponekad dam i kerovima(dobro utiče na sjaj dlake)I uopšteno može se koristiti u većini recepta u kojima je potrebno mleko

    15 коментара:

    jasna varcakovic је рекао...

    'Fabulozan' post. Mala, odushevljavash me! ;-)

    Анониман је рекао...

    Hvala Jasna.Aj necu da se pravim da mi ne prija kad me hvalis;)

    Bite my cake је рекао...

    Odličan sir u kućnoj radinosti, fenomenalno

    Анониман је рекао...

    Probaj Tamara neces se pokajati:)

    Анониман је рекао...

    koziji sir sa smokvama...kakvog li je ukusa?
    odusevljena sam tvojom svestranoscu a tako mlada...bravo

    Анониман је рекао...

    ukus je egzotican.Najbolji je kad se smokve stave pod gril:)

    pera је рекао...

    kozji sir je sam po sebi intenzivnog ukusa...pravi izbor za probirljive...a smokve jos ne videh da neko kombinuje, svaka cast:)

    Анониман је рекао...

    To je to.Smokve daju taj ublazavajuči ukus jakom ukusu sira.

    tasana065 је рекао...

    Andjelcicu

    Анониман је рекао...

    Draga moja tasana:)

    Maja је рекао...

    Domaći kozji sir... savršenstvo!!!

    Анониман је рекао...

    Tamanimo i moja klinka i ja:) I to i jogurt;)

    mirjana је рекао...

    I ja volim kombinaciju sira i smokvi,paprsute..bas bi mi prijalo i sadfa !!!:)
    Divno opisujes predjele NZ,kroz tvoje price,svasta cu nauciti!!!:)

    Koziji sir је рекао...

    Sjajno!

    Unknown је рекао...

    Pozdrav! Čitala sam puno koliko je kozji sir zdrav, za tijelo, za sve. Čak i u sapunu kozje mlijeko je jako korisno.

    // Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer