Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

петак, 24. април 2015.

Uzgajam bukovaču na talogu od kafe * Growing Oyster mushroom on coffee grains






Pre nekoliko nedelja započnem eksperiment sa uzgojem Bukovače na talogu kafe.
I onda se iznenadim kako je relativno lako a bukovača napreduje izvanredno!

Ovde sledi postupak uzgoja

Od nekog kafića pribavite talog kafe, najbolje koji je tog dana sakupljen.Kafići to obično bacaju pa je besplatan.
Jake plastične, providne kese
Micelijum za bukovaću.

Micelijum u Srbiji ..možete pogledati ovde
Miki Sremska Kamenica  tel
  • 0642470570     
  •  064 999 7660 Jovica Markovic.
  • Miroslav Marković
    Banatska 34, Bela Crkva 26.340
    tel.013/851-898
  • http://www.svetbiljaka.com/Prodaja/art=5062.html


U Hrvatsoj ovde
http://www.fungi-perfecti.hr/micelij_na_zrnu_zitarice.htm

Adrese sam pronašla na netu tako da ne mogu komentarisati ispravnost micelija.Svakako ako neko od vas ima dodatne informacije o istoj temi dojavite

Kada pripremamo kese, to radimo na čistom radnom prostoru ,sterilizujemo radnu površinu , kao i ruke . Po jednom plastičnom džaku punimo 3 kg taloga kafe,. Počnemo sa  malo talga na dnu pa pospemo oko 50 grama micelijuma, prekrijemo opet sa talogom i tako do vrha kese, gde je poslednji sloj talog.




Kesu zatvorimo tako da ostane malo otvorena.U taj otvor stavimo kuhinjski papir onao zgužvan To će nam koristiti da dok ne otvorimo kese, tako prskamo i zalivamo kompost,Uvek male oličine , recim sprej flašom.



Odložimo u  neki kutak garaže, šupe, podruma, zaštičen deo terase i balkona i slično..i čekamo. S vremena na vreme zalijemo , kako sam gore opisala.

Kada vidite da je micelijum počeo da prerasta talog kafe, postao onako perjast, otvorite kesu.

Sada svakoga dana prskate pažljivo na povrćinu.

Uskoro će početi da se formiraju pupoljci bukovače, Sada možete već malo više otvoriti kesu.



Od početka do ovih prvih bukovača, kod mene je prošlo oko mesec dana .Imala sam 5 kesa a koliki su prinosi ukupno, javiću vam kad se sve završi.






Moje mišljenje je da je za hobi gljivare ovo  najjeftinija i najjednostavnija opcija za uzgoj Bukovače.

A kulinarski..ja sam od prve napravila Bukovača .Al Greco a recept uskoro sledi!


7 коментара:

Gaga је рекао...

Bravo, Džoli! Super ideja! ♥

Fikreta је рекао...

Dobra ideja!

Анониман је рекао...

Bas se iznenadih kako je lako!

Анониман је рекао...

I kao ideja za mali biznis je više nego dobra!

Frana Omelić је рекао...

Hvala puno! Zaista sam se oduševila , drago mi je da ste tu i svakako ću ozbiljno razmisliti o ovom!

Анониман је рекао...

D a, kao što sam obećala , jednostavno je

Unknown је рекао...

Izgleda na Novom Zelandu je sve moguće. Ima izraz na Engleskom. The land of opportunity!! FANTASTICNO kakve sve ideje imaš:)) Stvarno si genije Dubravka:)) Razmisljas uvek unapred i zato hvala bogu i uspeva ti sve kao sto i ti uspevas!!

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer